Uanset hvad der skete til kunde ‘Service’?

By | maj 23, 2019

Kan du huske den sidste gang du gik ind i en butik og person ‘serverer’ kørte over at du mødt dig med en dejlig smil, dynger af entusiasme og sagde: “Velkommen til vores butik, hvad kan jeg hjælpe dig med i dag?” Og derefter lyttet opmærksomt til hvad du skulle sige?
Ikke ske meget ofte gør det? Faktisk mens jeg skriver dette, ikke kunne jeg huske, hvornår jeg havde oplevet det. Jeg er sikker på, jeg skal have, men det ville have været så lang tid siden, jeg kan ikke huske.
Lad mig fortælle dig, hvad der skete i denne uge…
Jeg tilhører en velkendt samhandel, som jeg har fundet meget nyttigt for min virksomhed. Jeg ønskede at købe en kuffert fra en bestemt butik, som normalt tager handel dollars. Fra tid vil butikken begrænse brugen af trade dollars, hvis de har nået deres maksimale for måned. Under alle omstændigheder opdagede jeg hurtigt, det ikke var gonna være min heldige dag.
Jeg gik i den og den person, der sad bag disken (og forblev der), ikke smile. Hun anerkendt knap nok mig med hvad der lignede en scowl. Jeg havde afbrudt sin læsning tid. (Hun var så travlt, var der ingen i butikken). Jeg så høfligt (ja jeg kan være høflig undertiden) spurgte hende, hvis de accepterer handel dollars, som jeg ønskede at købe en kuffert. Hun vendte sig til ejeren, der sad bag hendes gør nogle bogorm, og gentages mit spørgsmål. Ejeren boede siddende, ikke slå op og fortalte hendes assistent “Nej”.
Assistenten videresendes derefter til mig, at “vi ikke accepterer trade dollars i øjeblikket, men vi har gode tilbud for kontanter”.
Hun forblev siddende al tid. Jeg svarede ikke og gik lige ud foran døren med min cash sidder i min pung.
Uanset hvor god deres “cash” tilbud ville være, hvis jeg skulle bruge min hårdt tjente penge hvor som helst, ville det absolut ikke være med dem!
‘Farveblinde til tjeneste’ kopi centrum
Jeg havde brugt tusindvis af dollars med en udskrivning selskab over et par år. Et par gange jeg var fortalt af en af ansatte, når de har været sneet “Mary’s for travlt til at tale med dig i øjeblikket, jeg bliver nødt til at få hende til at ringe dig tilbage, når hun har fået mere tid”. Overflødigt at sige påhvile jeg ikke dem.
Den ‘Kan ikke gøre det’ Café
Vi gik til en lokal café, som vi ikke havde været til et stykke tid og jeg fik at vide af tjeneren, “Nej, vi kan ikke gøre det”. Jeg ønskede en slags sandwich, som ikke var på menuen sæt. Jeg informerede slibende unge tjeneren, “Ja, du kan”. Det fik ham bange og den rækkefølge, jeg ønskede, dukkede op i 5 minutter.
Er kunder vigtige for Business?
De er naturligvis. Ingen kunder, ingen forretning. Men hvorfor virksomheder bevidst kører gæster væk? Det er latterligt, er det?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.